Thursday 21 June 2012

Our Story: "I refuse to give up!!!"

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu nikmat yang telah diberikanNya kepada sesuatu kaum hingga kaum itu mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri".(8:53)


Assalamualaikum...
Hari berganti hari, 2 semester sudah kita lalui di alam universiti! Terasa macam tak percaya pun ada. Sebagaimana rasa pantasnya masa berlalu dalam setahun itu, begitu jugalah kita akan rasa untuk tahun ke2 ,3, dan 4 sehinggalah tamat pengajian di peringkat ijazah sarjana muda ini. ‘Gunakanlah masa yang ada dengan sebaik mungkin’. Sila percaya bahawa kata-kata ini sangat benar!! Janganlah sampai kita menyesal di kemudian hari.

Adakalanya kita rasa tidak mampu untuk meneruskan satu-satu subjek sampai final sebab kita tidak pernah sedar dan tidak pernah tahu yang sebenarnya kita mampu. itu FAKTA!!

Perkara ajaib itu akan berlaku sekiranya kita menyedari di mana kurang kita dan kita berusaha untuk ke arah kejayaan di samping memberbaiki kekurangan itu. yup!!KEJAYAAN merupakan impian setiap orang, tetapi tidak semua yang betul-betul berjaya mencapai target mereka. Selagi mana anda mampu, bangunlah dan terus berlari tanpa menoleh kegagalan lalu. Kadang-kadang mindset kita yang kata kita tak mampu tapi sebenarnya kita mampu!!

Berubahlah dari yang MALAS kepada RAJIN...
Berubahlah sementara Allah memberi kita waktu dan ketika untuk menimba sebanyak ilmu di muka bumi ini. Berubahlah untuk meraih kejayaan di dunia dan di akhirat:)

                                  gambaq dr google;)
gagal sekali tidak bermaksud gagal selamanya,
usaha tangga kejayaan;)
selamat berjuang semuanya...
                                  
ganbatte kudasai!!!


0 Responds:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Tarikh Akhir Kemaskini : 16 Ogos 2012 10.43 pm. Paparan terbaik menggunakan Mozilla Firefox ver 3.5 dan Internet Explorer 8 ke atas dengan resolusi 1024 X 768