Thursday 23 August 2012

Hey! Hang lah kawan aku masa senang.

Bismillah..

"Dah susah baru nak cari aku!"

"Kawan masa senang banyak, masa susah x de.."

"Dulu aku naik moto, hgpa x pandang na. La ni aku nek keta, hgpa ligan!"

Tu lah antara beberapa status kat fb yg salu jumpa.

Hm. 'Kawan masa susah tak banyak, masa senang banyak.' Quote ni dah lama sangat kita pegang kan? Kan? Ke tak kan?

Meh duduk, pikiaq-pikiaq sat.

Kenapa agaknya yer orang tinggalkan kita masa kita susah? Masa senang hureyhurey capkelicap cap cap dengan kita kan?

Sokong tak kalau sy kata Allah yg jauhkan deme dari kita? Sebab apa? Sebab time tu baarrruu kita ingat nak mintak tolong dekat Dia. Haih. Kita ni. Macam tesilap konsep pulak. *adoi! sakit hidung den lah.

Kalau kita dikurniakan sahabat yg sentiasa ada dengan kita susah dan senang, kita besyukur tak? Kita rasa tak si dia tu datang sebab Allah yg izinkan? Rasa? Wau. Tahniah! Hamba yg bersyukur nampaknya. *Angguk-angguk senyum senget.

Dan. Apa kata, kita switch pale otak kita yg begeliga-tapi-tak-gila ni, kawan yg carik kita masa susah tu sebenarnya dia nak kita jadi 'hero' dia. Dah kenape pulak? Sebab, dia tau kita satu-satunya insan yg sanggup/mampu/memang baik hati giler tolong dia. Sebab dia tau kita boleh diharap berbanding kawan-kawan dia yg lain! Dan dan dan, jangan lupa, masa tu Allah petik nama kita dalam kepala otak dia. Eh. Takde lah hebat sangat kita ni. Choii~

Pendek kata, panjang x kata, kita jangan lah harap sangat maknusia datang tolong kita masa kita susah sebab kalau Allah izinkan, dia datang. Kalau tak, maknanya Allah sendiri yg nak tolong kita. Ha. Caring kan? Dan, kalau orang carik kita time susah JE, its oke. Tau tak, itu sangat oke! Yeay!

Eh sudah lah. Nak sambung beraya. Nah hadiah.


Sekian,






0 Responds:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Tarikh Akhir Kemaskini : 16 Ogos 2012 10.43 pm. Paparan terbaik menggunakan Mozilla Firefox ver 3.5 dan Internet Explorer 8 ke atas dengan resolusi 1024 X 768